söndag 6 juni 2010

Trädgårdsdags

Det är så rogivande att gå omkring i en vacker trädgård, använda sig av alla sinnen och låta sig inspireras och svepas med i det vackra. Jag har ingen trädgård själv men en liten balkong där jag försöker odla och få till en så vacker och inspirerande plats så gott det går.

Jag gillar, de gånger jag lyckas hitta rätt på TV:n, trädgårdsprogram från England. Där lägger många av invånarna ner mycket tid, arbete och pengar på sina trädgårdar och de blir ofta väldigt lyckade och storslagna och det oavsett storlek. En sån typisk engelsk trädgård finns i SL - Garden for Change. Apmel har bloggat om platsen här.


Garden for Change är som hämtad från ett TV-program och är mycket intagande i sin färgprakt och framför allt mängd av växter. Här bjuds det på detaljer så man får gå många varv runt trädgården för att verkligen se allt. Jag önskar att man kunde känna doften av örterna och rosorna och höra surret från insekterna och plasket från fågelbadet.




Det finns fler trädgårdar i SL, alla av olika karaktär. Här kommer fyra exempel att låta sig inspireras av:

The SL Botanical Gardens


Da Vinci Gardens


The Lost Gardens of Apollo


Midsomer Isle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar