lördag 6 februari 2010

The bulgarian word for a female dog

Imorse var jag på ett välbesökt ställe för bland annat dansanimationer. I lugn och ro stod jag och testade olika danser då jag fick ett im från en ava som var på samma ställe, helt okänd för mig och som dessutom var 2½ år gammal i SL. Hon ville ha pengar: "I need many many money". Jag svarade vänligt och bestämt att jag inte ger pengar till okända som tigger. Hon fortsatte "I need money now and I pay you back one day" och jag svarade "You have got my answer". Då kom det från henne: "KUCHKA". Jag anade att det var något nedsättande så jag svarade bara "Thank you and have a nice day".

En google-sökning senare visade sig att ordet var The bulgarian word for a female dog eller An insulting adjective for a woman, often blonde, with a great lack of intelligence, acting so that men and other women of her kind do not appreciate her behaviour. A bitch.

Jag skulle ju såklart ha svarat tack detsamma till den tiggande damen.

2 kommentarer:

  1. Du skulle naturligtvis svarat med citatet du har i din profil Milli: 99 problems but a bitch aint one!

    SvaraRadera
  2. tycket tiggeriet bara blir mer å mer i sl nu och de är otrevliga om man inte ger - precis som du fick uppleva :(
    jag ger aldrig till tiggare kända eller okända det är en principsak. så bra gjort milli :)

    SvaraRadera