lördag 8 januari 2011

En tålamodsprövande kväll

Igår kväll befann jag mig, tillsammans med bl a Apmel och Kandi, i en gigantisk och smått bisarr tvättmaskin i väntan på att något skulle hända och det med en förskräcklig musikstream med smooth jazz som bakgrundsljud.


40 minuter från utsatt tid att det skulle börja så hade det inte hänt något mer än att det fylldes på med fler och fler avor. MItt tålamod var då slut och jag for till Innsmouth där [engrama] hade en spelning.


Återigen blev mitt tålamod satt under prov då musikstreamen krånglade så det knappt hördes något. Hur mycket jag än tycker om denna musikduo så var det inget roligt att lyssna när man inte kunde höra musik mer än i korta stycken innan det blev tyst så jag bestämde mig för att göra ett nytt försök i den sk tvättmaskinen. När jag återvände till tvättmaskinen så ljöd underbara toner på streamen och en upphetsad kanin höll på med ett performance av något slag.


Själva performance-akten ägnade jag mig inte en sekund åt istället njöt av musiken. Det var Dub Mode, en schweizisk DJ/musikskapare, som bjöd på ett jättebra electroniskt sound. Hur bra än nu Dub Mode var så orkade jag inte pga trötthet vara kvar tills slutet. Självklart gick jag med i hans grupp (WHAT NEXT?) och jag hoppas att denne musikkonstnär bjuder på fler härliga dansanta toner någonstans och det väldigt snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar