söndag 14 april 2013

En kväll i en kuliss

Ikväll tog jag en TP till Vintage Vinyl Records & Cafe och det var som att komma till en sömnig liten amerikansk småstad för kanske tre-fyra årtionden sen. Här fanns en skivaffär, ett café  en biograf, en mack och lite till. Jag fick en känsla av att ha hamnat i en kuliss, som finns på stora filmstudios, när jag vandrade omkring. Nu är ju allt i SL just kulisser och illusioner av olika miljöer men just här så var den känslan extra stark tyckte jag, ungefär som om ett filmteam skulle dyka upp vilken sekund som helst.

Simmen var snyggt gjord med en massa coola detaljer som t ex stora väggmålningar inne i skivaffären/dansklubben och cocacola-automaten i caféet  Extra plus för musiken som streamades med bla Lou Reed och David Bowie som hördes under mitt besök. Det var även kul för att det var många avor på plats när jag var där och det är ju härligt att se många besökare på en och samma sim eftersom det betyder att SL lever och är i gång.

Ta mig till Vintage Vinyl Records & Cafe














1 kommentar:

  1. Härliga bilder Milli! Jag tror jag varit där en gång, skulle på en konsert som blev inställd eller hur det var.

    SvaraRadera