söndag 8 augusti 2010

Miss Wigstock

Igår följde jag med Bock till Marduk Theatre på Pride-simmen där det var dragshow och där Miss Wigstock 2010 skulle utses. Det var första gången jag var på en dragshow (gäller både RL och SL) och jag hade så roligt.

De nio tävlande bjöd på sig själva i sina mer eller mindre djärva kreationer och i sina playbacknummer till låtar med bl a Madonna, Lady Gaga och Christine Aguilera. Stämningen var rå men hjärtlig när publiken hejade på deltagarna.

Tävlingen drog ut en aning på tiden och det berodde till stor del på grundaren tillika den aningens förvirrade konferencieren Queen Edman.

"I`m so confused" utbrast han vid ett tillfälle, strax efter han hade spelat fel låt för en av deltagarna. Det är alltid bra med självinsikt tycker jag, och om man gör något av den vetskapen.

Här nedan följer deltagarna i Miss Wigstock. Tyvärr missade jag att fotografera deltagare nummer tre: Jeanmark Nightfire.

Deltagare nr 1: Osy Alcott

Deltagare nr 2: MJshotboy Skytower

Deltagare nr 4: Logan Yachvili

Deltagare nr 5: Fabrice Snook

Deltagare nr 6: Omatthias Vidor

Deltagare nr 7: Octavian Greggan

Deltagande nr 8: Antonious Ethaniel

Deltagande nr 9: Dejerrity Mycron

Jag var inte kvar till tävlingens slut så jag vet inte vem som vann men det ska jag försöka ta reda på under dagen. Jag hoppas dock att någon av mina favoriter Fabrice, Octavian eller Dejerrity fick titeln Miss Wigstock 2010.

1 kommentar:

  1. Det är ett underbart reportage Millimina!

    Vilken tur att du var med för som vanligt glömde jag att fotografera. ...och så var du ju liiiiiiiite mer objektiv än jag ;)

    SvaraRadera