måndag 30 augusti 2010

The sky so bright

I helgen läste jag ett blogginlägg av Eddie Haskell. Han skriver där om fotomöjligheterna med Imprudence-läsaren. Jag gillar att fota, inte alls på ett professionellt vis utan mer på hobbynivå, och tyckte att det verkade spännande så jag laddade ner Imprudence. Jag testade hemma på min tomt och fotade samma motiv men med olika "Sky"-vyer. Det var mycket roligt att se vilka förändringar det kunde bli och den här funktionen kommer jag nog använda mig en hel del av vid olika tillfällen. Ni ser här lite olika exempel på vad jag menar och vilken "Sky" jag använde till bilderna.

Grundinställning

Blizzard

Fine day

Fluffy big clouds

Gelatto

Rouge 4

Rouge 5

Jag har varit ganska låst vid en och samma läsare men känner nu att jag törs experimentera mer och använda mig av olika läsare beroende på vad jag vill göra när jag är i Second Life.

1 kommentar:

  1. Det finns även massvis med inställningar(även presets) för himmel och andra atmosfäriska stolleprov i Emerald med. Jag vill även tipsa om att gå in i inställningarna för himmel och leka runt lite själv. Det är inte så svårt som det ser ut och är VÄLDIGT roligt att experimentera fram eget ljus. Perfekt för att skapa ytterligare stämning i redan vackra miljöer. :)

    SvaraRadera