torsdag 26 januari 2012

Det finns inget svart eller vitt

Så förnuftigt som i rubriken brukar vi människor ibland säga om saker och ting som vi inte riktigt kan eller vill ta ställning till. Å ena sidan, å andra sidan och allt däremellan. Det finns inget svart eller vitt är inte bara något som vi säger utan är även tema för en utställning av konstnären Fuschia Nightfire. Hennes utställning heter Not Everything Is Plain Black&White och kan ses på MetaLES fram till den 20 februari.


Jag hade höga förväntningar på vad utställningen skulle visa eftersom jag dels gillade affischens grafiska uttryck väldigt mycket och dels för att jag sett en annan utställning av henne som jag tyckte var bra men jag blev inte så imponerad.



En gråsvart stjärnhimmel där skimrande sagofigurer gled förbi i ett för mig ogenomtänkt virrvarr. Nja, det var inte så mycket att hurra för tycker jag och det enda som får högt betyg av mig på utställningen var Eifachfilms utmärkta streamen med mestadels synthmusik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar