onsdag 18 januari 2012

Med en enkel tulipan... eller flera...

Den här tiden på året så frossar jag i tulpaner. Eller frossar kanske är fel uttryck, men jag ser till att alltid ha minst en ny och fräsch bukett hemma till helgen. Det är nåt visst med denna blomma tycker jag, kanske är det gnisselljudet av de nästintill krispiga bladen som låter så gott för mina öron. (Ja, jag erkänner. Jag kan sitta och trycka på en tulpanbukett länge och väl för att få lyssna på det där ljudet.) Nu får man tyvärr inte det ljudet i SL men man kan njuta av tulpaner ändå. Just de här fann jag på The Tulip & Wisteria Store.

1 kommentar:

  1. Tulipan ... det var min favoritblomma som liten. Numera är det plastblommer då jag efter ett tag blev allergisk mot blommande växter - fast tulipan är ganska snäll ändå. SL-tulipaner tål jag nog - de är ungefär som plastblommor ;)

    SvaraRadera