tisdag 5 januari 2010

Tomteländet





Tisdagen den femte januari 2010 går till historien som den dag då jag blev med tomt i Second Life. Det var något som jag inte alls hade planer på att ha utan det passade mig så bra att hyra ett litet hus för att ha ett eget litet ställe där jag kunde byta om på och starta mina SL-dagar i. Och att äga en tomt och på så vis bygga och ändra och sådana, för mig, avancerade saker var inget jag hade intresse av. Men det fanns de som tyckte att jag borde ha det och efter mycket om och men och velande hit och dit så har jag nu en långsmal tomt på Solace i min ägo.





I mitt huvud fick den namnet "Tomteländet" - vilket kommer vara mitt smeknamn på den eftersom det kommer ställas krav på mig och jag kommer känna en press, som enbart kommer från mitt huvud. Jag vet att jag kan ha en tomt som står tom och platt men hur kul är det när ens grannar bjuder på vackra och spännande miljöer. Det är väl så att för att kunna övervinna en rädsla, eller om man så vill en feghet, så gäller det att ta itu med den, stå ansikte mot ansikte mot den.




Tomten har dock fått det officiella namnet Magasin Millimina, vilket även är namnet på den här bloggen. En blogg som jag har gått och tänkt på att starta ett tag men har haft en massa ursäkter för mig själv att inte behöva göra det. Fast nu fick jag ju ett bra tillfälle att faktiskt göra en bloggstart. En blogg där jag kan visa hur mitt arbete med att få ordning på det här tomteländet, men som kanske kommer visa lite mer än så. Det kan bli en resa som kan gå hur som helst känner jag eftersom jag är helt nollställd inför det som komma skall. Nu har jag fått erbjudanden om hjälp från snälla med-avor så det här kommer nog bli bra så småningom.



Efter första dagen så har jag i alla fall betalat, ändrat namn och lagt in en stream så det inte är så ödsligt över Magasin Millimina i Second Life. Det är en bra början tycker jag själv.





Mitt nästa steg är att tänka ut vad jag vill med platsen och hur i allsindar jag ska kunna få till det. Fortsättning följer...

12 kommentarer:

  1. Välkommen och lycka till med både blogg och tomt!!

    SvaraRadera
  2. KUL!

    Välkommen till bloggandet! Ett lite speciellt liv...

    Jag antar att jag vet vilken tomt det blev:-))) så lycka till med den med!

    Kramix/Tina - http://tinasuniversum.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Va kul:)har såklart lagt till dig:)
    kram

    SvaraRadera
  4. Väldigt mycket välkommen Milli!
    Nu blir det sl ansikte mot ansikte som sagt.... inte bara från baksidan, hehe...

    SvaraRadera
  5. Lycka till Milllan! Med både blogg o landet! Jag har redan testat o kraschlanda hos dig, funkade bra ;)

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Tack för era hälsningar och lyckönskningar.

    Det är ju lite att lära sig, både med att vara tomtägare och bloggägare. Jag tar det pö om pö och lär mig under tiden. :-)

    Nu blir det RL och kylan ett tag.

    SvaraRadera
  7. Grattis till både bloggen och tomten.
    Jag läste "tomteeländet" först och tänkte att du var julhatare :) Men sedan förstod jag.

    Fråga gärna om du vill lära dig mer om att ha tomt eller blogg. Vi är flera nu som har stor erfarenhet av att sköta bägge.

    Mitt bästa tips till ny tomtägare är att genast ställa in så att inte vem som helst kan rezza där.

    SvaraRadera
  8. Välkommen som bloggare. Låt inte bloggen bli ett måste utan låt den flöda av din lust att skriva!
    Lycka till önskar Herr Skriftställare

    SvaraRadera
  9. Tack Wiz, Tour och Jesper!

    Och jag reagerar själv över rubriken fastän jag har satt den själv - och jag är ingen juldiggare direkt - så det kanske ligger en dubbel betydelse bakom rubriken. :-)

    SvaraRadera
  10. Varmt välkommen till Soalce Island!!
    Och välkommen till bloggossfären!
    Ett trivsamt skapande som aldig lämnar en någon ro och som lätt kan bli ett härligt beroende man inte vill vara utan.
    Lycka till på båda ställena!

    SvaraRadera