onsdag 5 december 2012

På jakt efter julstämning

De senaste åren har jag inte känt av någon vidare julstämning i RL trots ihärdiga försök med glögg, hyacinter, julbord och andra typiska julförhöjande saker. I år gör jag ett nytt försök och tänker även ta hjälp av SL. För i SL finns det just nu många platser och simmar som lockar med ordet Christmas i namnet och det kan ju vara värt att försöka hitta lite julstämning även när jag är inloggad för att kunna ta med mig det i RL.

Ikväll hamnade jag på simmen med det långa och lite krångliga namnet The North Pole Sleigh-Ride Adventure. På landningsplatsen väntade hästen och släden och det var bara att slänga sig på och färdas ner till ett sagolandskap med lekande djur, is- och dansbanor och små hus att besöka.







Det hela kändes väldigt amerikanskt och musiken som erbjöds var även den amerikansk i form av julsånger i från en amerikansk radiokanal. En söt liten sim som för mig hade varit ännu bättre om de gråa kvadraterna som kom ner och som antagligen var snöflingor hade rezzats sig för mig. Nu blev det hela lite dimmigt kan man säga (något som inte syns på bilderna). Lite hjälp på traven i letandet efter julstämning fick jag iaf om än lite.

1 kommentar:

  1. Bah..så lite snö det är på simmarna i SL. Jag la just ut en bild på min blogg som visar hur mycket snö jag har på min RL-sim :)

    SvaraRadera