lördag 16 november 2013

Fokus på rockabilly

The Rockabilly Fashion Fair har varit öppet ett tag men det är först idag som jag tog mig dit. Här finns det mesta för den som söker en retro look, som är hämtad från 50- och 60-talen. Simmen är uppbyggd som ett villaområde där designers visar upp sina skapelser i villor av olika slag, måhända är simmen inspirerad av Miami och dess art deco med palmer, flamingos och pastellfärgade hus. Gatorna är många och förvillande lika så det är lätt att missa någon tvärgata. Cyklar finns att låna för att kunna ta sig fram lättare.








Jag gillade det här, inte så mycket för själva rockabilly-kläderna och håren kanske utan för att det var så snyggt gjort med alla detaljerade hus samt att musikstreamen var ypperlig - bara bra musik från 50- och 60-talen. När jag landade så spelades Ring of fire med Johnny Cash och då är det succe direkt för mig.

The Rockabilly Fashion Fair har öppet till den 23 november. http://maps.secondlife.com/secondlife/Adorable%20Pets/75/58/23

2 kommentarer:

  1. Där ser man. Hade ingen aaaaning om att du var rockabilly-fan Milli! Näst wienervals är det nog den värsta musik jag vet :)

    SvaraRadera
  2. Haha, jag kan inte säga att jag är ett rockabilly-fan direkt. Men det var mycket på simmen som var positivt och värre saker kan man gilla. /Millimina

    SvaraRadera