söndag 17 november 2013

Något som putar ut


Här står jag och provar mesh-kläder. Tack och lov att det finns demos säger jag så man inte köper grisen i säcken. Jag provade en hel del häromdagen och inget av plaggen passade. Var det inte magen som stack ut så var det andra kroppsdelar. Det var nog ingen slump kanske att jag fick tre vänförfrågningar på kort tid då jag i en välbesökt butik provade en blus och en kjol som båda var alldeles för små trots att det var large på båda.


På något enstaka plagg fanns XL som storlek, som på den här skjortan, men det funkade inte heller så bra. Det var mer vanligt att det gick neråt i storlekar, som t ex ända ner i  XXS. Nu är jag lite envis och måhända kanske lite dum men jag har ingen lust att anpassa min avatars storlek till jätteslimmad så jag kan ha det senaste modet i SL. Då går jag hellre i mina gamla kläder, med flera år på nacken, tills jag hittar ett plagg i mesh som faktiskt sitter okej och där inget putar ut fram eller bak.

4 kommentarer:

  1. Jag kunde ha skrivit detta själv!
    Mesh-kläder är ett elände

    SvaraRadera
  2. Men använder ni inte Alpha Layers under kläderna?

    SvaraRadera
  3. Jo men kläderna är ändå fel i storlekarna.
    Ändra kroppen efter kläderna är lika förkastligt i andra som i första livet

    SvaraRadera
  4. Putar magen ut så ska ni inte skylla på dålig mesh... orsaken visar sig om några månader ;)

    SvaraRadera