söndag 13 oktober 2013

Romy Nayar bjuder på dystert och vackert

När jag läste i Apmels blogg om Overto Omonto så visste jag att dit måste jag för att ta mig en titt. Det var framför allt bilderna som lockade mig eftersom det var något dramatiskt stämningsfyllt i dem.

Så häromdagen tog jag mig till Romy Nayars utställningssim och jag blev inte besviken. Det var precis så dramatiskt som jag hade tänkt mig. Jag gillade verkligen det jag såg. I det ödsliga och mörka landskapet så fanns ett antal, till synes, dystra figurer utställda. De triggade igång min fantasi och jag fantiserade ihop historier om deras levnadsöden när jag vandrade runt på simmen.

Jag valde bort musikstreamen som fanns där utan istället lyssnade jag på Joy Divisions album Unknown Pleasures och det gjorde verkligen pricken över i:et.













1 kommentar: