lördag 5 oktober 2013

Video-pepp

Jag har ett antal videos på Youtube som jag ofta återkommer till om jag känner mig nedstämd/ledsen/på dåligt humör/arg och behöver en massa pepp och uppmuntran. Exempel på såna videos är denna, den här och speciellt den här. Nu har jag fått en ny video som jag vet att jag kommer titta ofta på för att hämta kraft ifrån och här berättar jag varför jag tycker så.

Rick Owens heter en amerikansk modeskapare. Häromveckan visade han upp sin vår- och sommarkollektion för 2014 på modeveckan i Paris. Till sin hjälp för att visa upp sina kläder hade han hämtat fyra stycken kvinnliga step-grupper från USA som bjöd på en helt otrolig show (läs mer här om vad step-grupper är för något). Allt är fantastiskt med denna video: de vackra kvinnorna med sin till synes arga attityd, kläderna och skorna (inte alla men jag skulle kunna tänka mig minst fem outfits särskilt bland de svarta kläderna), alla varierande kroppsstorlekar, rörelserna och den suggestiva musiken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar