lördag 13 augusti 2011

En ny artist har presenterat sig

Igår läste jag i Apmels blogg om Quanah som skulle göra sin SL-debut och det blev jag nyfiken på. Väl på plats fick jag ljudproblem, något som jag aldrig har bekymmer med annars. Quanah lät som Alvin och gänget och det var ju inte så roligt. En relogg senare för mig och han lät så bra som jag förväntade mig att han skulle göra. Quanah, som hade lite strul med sin gitarranimation i sin premiär, hade en bra röst och var kunnig på gitarr och enligt mig så är han nog i övre skiktet av de artister med röst och gitarr som försöker sig på en SL-karriär.

Det som fattas så här i början är erfarenhet av att spela i en virtuell värld med allt vad det innebär, men den kommer ju i takt med fler spelningar och kanske att utveckla ett eget sound så han kan sticka ut lite mer. Förutsättningar har han definitivt för en SL-karriär om han skulle önska det och den stora publiken (48 avor vid ett tillfälle) gillade det han gjorde.

1 kommentar:

  1. Kristallklar analys Milli! Och det trots att du missade flera av låtarna när du tvingades relogga.. men det är som vanligt.. det är inte kvantiteten utan kvaliteten som räknas

    SvaraRadera